уторак, 4. јун 2013.

Izrada Single Speed bicikla - deo četiri

   Možda sam trebao odmah krenuti od ove teme kao prvog dela ali eto došla je i ova tema na red. Danas malo o ramovima za vaš i moj single speed. Na tržištu (tu ne mislim na naše pošto je zaostalo u svakom pogledu) postoji veliki broj različitih ramova i materijala od kojih se ramovi za bicikle prave. Neka osnovna podela podrazumeva podelu na muški zatim ženski i dečiji ram za bicikl. Od materijala koji su pristupačni kod nas to su stari popularni celik tj. gvožđe yatim ramovi od legure aluminijuma i karbonski ramovi kojih je jako malo zbog njihove pristupačne cene (ili je za to kriv standard okruženja u kom smo :))
 
  Ram (eng. Frame)
Pošto je ovo priča o single speed biciklima suziću izbor na samo nekoliko ramova i nekoliko materijala. Da bi ste shvatili zašto ovo radim evo nekih brojki, u svetu postoji više od 10 vrsta ramova za bicikle ako ne i više i čini mi se 11 materijala za proizvodnju istih (koji se trenutno koriste u proiyvodnjama biciklističke industrije). Dakle želite da vaš bajs bude lep jednostavan i da služi pretežno za gradsku vožnju. Postoje dve vrsta rama koje odgovaraju izradi ovakvih bajseva, prvi je hard tail što znači da taj ram ima čvrst rep odnosnoi nema zadnji amortizer a drugi je hard tail ram ali sa prednjim amortizerom.

 Evo primera hard tail rama koji su napravljeni od legure aluminijuma i karbona.


  I dva primera za ram od gvožđa koji je za vaš prvi projekat i mnogo pristupačnija varijanta jer svi mi znamo nekog ko ima stari bicikli marke rog ili nekog drugog proizvođača stare Yugoslavije. A i doprineće starinskom izgledu bicikla.









Od vas zavisi da li stavljate vile bicikla koje imaju amortizer u sebi ili bez amortizera, iskreno savetovao bih bez jer vožnja će biti mnogo lepša. Kod SS bicikla prilikom kretanja ukoliko imate prenos koji je namenjen većim brzinama a manjim ubrzanjima start će biti nezgodan ukoliko imate amorte koji bas dobro "rade posao" tj. hod amortizera je pravilan. Ako ste probali ili vozili bicikl sa amortizerom znaćete o čemu vam pišem a ako niste pozajmite od nekog koga znate pa probajte da provozate takav bicikl u "težim"brzinama. 

Full suspension frame ili u prevodu ram sa ugrađenim amortizerom je nepreporučljiv za single speed zbog stalnog rada amortizacije ovog rama ali ako imate ovakav ram čiji amortizer omogućava podešavanje krutosti onda može i on da posluži ali takvi ramovi su poprilično skupi pa je bolje da za prvi ram ne koristite ovu vrstu. evo par primera full suspension ramova. 


Ukolioko imate ram koji je poprilicno star i koristi zadnju osovinu koja u sebi ima kočnicu (kontra glava) onda ste rešili veliki deo posla, nema kočnica čistiji izgled samog bicikla i ušteda u novcu. Ukoliko imate stari ram koji nayad ima glavu sa brzinama a želite da imate prazan hod na vašem Single speed biciklu onda će vam ipak trebati i kočnice što će malo podići cenu same izrade. U nekom od prethodnih tekstova pisao sam o problemima koji nastaju prilikom korišćenja MTB rama i uparivanja tog rama sa kontra glavom. Više o tome u narednom tekstu.

 Ukoliko se pitate zašto u ovim primerima nema ramova namenjenih nežnijem polu to je zbog toga što nežniji pol sve češće vozi "muški" tip ramova. 

 Dakle za vaš prvi SS bicikl preporučujem ram bicikla koji je od gvožđa jer verovatno ga imate negde ili neko koga znate ga ima negde tako da će vas koštati ništa ili skoro ništa. Ram koji neće imati amortizere i ram koji lako možete da prepravite ukoliko vam nešto na njemu smeta ili mislite da nešto treba dodati jednostavno obrusite ili zavarite a ako nemate čime biće nam drago da vam pomognemo u tome! 
I još samo jedan primer rama to je ram koji je SingleSpeedCustom iskoristio za prvi projekat i izgleda ovako. 

Posetite našu Single Speed stranicu na Facebook-u i lajkujte! SingleSpeedCustom na Facebook-u

Нема коментара:

Постави коментар