понедељак, 18. март 2013.

single speed custom - bicikli sa jednom brzinom po vašoj meri

  Sama ideja o pravljenju bicikala sa jednom brzinom, javila se iz stare ljubavi prema vožnji bicikla, koja je u proteklim godinama bila zapostavljena i zaboravljena. Odlučio sam da počnem da pravim single speed bicikle iz tog razloga što nisam od onih koji će se zadovoljiti samo kupljenim fabričkim biciklom - koji kada kupite, nemate izbor delova, izbor komponenti, pa čak i boje i svega ostalog od delova što bi voleli da imate na biciklu, ali jednostavno fabrički model nema. Na ovom blogu ćete takođe moći da naučite kako da sami napravite bicikl, kako da ga ofarbate i kako da ga preradite da odgovara baš vama ili taj posao možete prepustiti nama, da uradimo umesto vas.

  Oval blog će imati nekoliko delova u kojima ću pokušati da objasnim kako da ulepšate vaš bicikli, kako da ga napravite i da naučite još po nešto o dvotočkašima.

  Sada se pitate a zašto samo jedna brzina? Vrlo je jednostavno: ovo je Vojvodina, ravnica, što znači da je sve ravno i jedna brzina je sasvim dovoljna. Postoji gomila razloga zašto jedna brzina i koje su prednosti a zašto ne i koje su mane. Pa da krenemo od nekoliko da i ne. Na primer, jednobrzinac je bolji za vožnju po ravnom dok je za vožnju po brdskim terenima bolji bicikl sa brzinama. Bicikl sa jednom brzinom pojednostavljuje vožnju i jednostavno se koncentrišete samo na vožnju i ne mislite o menjačima o tome u kojoj ste brzini da li je lanac u pravilnom položaju. Vozeći jednobrzinac sve zavisi od samog vozača, maksimalna brzina, tempo okretanja pedala, sve je to vrlo pojednostavljeno na biciklu sa jednom brzinom.

Sećam se jednom me je stariji brat pitao:"koliko brzo možeš da ideš sa jednom brzinom?" Odgovorio sam: "Onoliko koliko brzo okrećeš pedale!" Znači na ss (single speed) biciklima sve zavisi od fizičke spreme vozača, dok na biciklima sa brzinama imate izbor. Ipak, kada ste kupovali bicikl sa brzinama, niko vam nije rekao da ustvari kupovinom bicikla sa 18 ili 21 ili 24 brzine možete da koristite sve te brzine ni da li ćete ih ikada koristiti. U suštini, lanac koji spaja prednji zupčanik sa zadnjim uvek treba da je prav, jer ukoliko nije, dolazi do prevelikog habanja, kako zupčanika, tako i lanca, a time i do njihovih bržih zamena, ukoliko ste biciklista koji redovno održava svoj bicikl. Kada je lanac prav, što možete i sami da proverite na svom biciklu, svakom prednjem zupčaniku odgovara po dva ili maksimalno tri zadnja zupčanika. To znači, da od silnih brzina vašeg osamnaesto brzinca za pravilnu upotrebu vašeg bicikla koristite samo 6 do 9 brzina.

Vožnja bicikla sa jednom brzinom jeste i možda deluje teže na samom početku, ali nakon samo nekoliko nedelja vožnje ovog bicikla osetićete razliku u kondiciji i snazi vaših nogu i samog kardio sistema. Toliko za sada o mana i prednostima, a kroz dalji tekst ćete moći da i sami da odredite da li ste ili niste za ss.

like us on facebook singlespeedcustom on facebook

Нема коментара:

Постави коментар