среда, 9. октобар 2013.

Kada je počelo

  Vozio sam tada, beli yugo sređen, ofarban, motor odličan i ona pored mene. Mislim da je tada stalno bila pored mene, sedne izuje se i prekrsti noge u turski sed. Obožavao sam vožnje tim belim yugom i obožavao sam društvo koje mi je pravila u toku tih vožnji.
 U jednoj od tih naših vožnji prolazili smo ulicom Beogradskog keja koja gleda na Dunav i Petrovaradinsku tvrđavu. Naravno ona tada nije znala puno stvari o meni, nismo toliko dugo zajedno da bi tako nešto i znala. Obožavao sam bicikl, obožavao sam vožnje biciklom ali ga tada nisam imao. Nije znala da sam nekada imao bicikl, može se reći u to vreme malko kvalitetniji. Nije znala a zašto i da zna kada sam sada vozio yuga.
 Prelep dan za vožnju bilo kog prevoznog sredstva i za tako lepo društvo. I onda sam ga video, Išli smo kejom prema Limanima, bacio sam pogled levo kroz okno spuštenog prozora belog yuga. Nikada neću zaboraviti tu sliku zbog koje sam odlučio da se bavim izradom single speed bajseva. Crveni single speed momak i devojka ne sećam se ali možda i neko dete sa njima. Prelep bicikl vrlo jednostavan i toliko lep. Tada rekao sam sebi napraviću i sebi jedan i to želim da radim. Ne mogu tačno da se setim ali mislim da je na biciklu sa crvenom bilo i nekih braon i belih detalja. Prošli smo i otišli, ta slika tog predivnog crvenog bicikla ostala je u mom sećanju zauvek! Godinu dana od tog dana počeo sam da pravim svoje bajseve. Srećan sam kada ih sklapam kada ih popravljam, srećan sam kada mogu i da ih provozam da uživam u najboljoj izmišljotini koju je čovek ikada izmislio.
  Tek kasnije mnogo kasnije nakon par godina saznao sam ko je taj momak sa tim prelepim crvenim single speed biciklom. Saznao sam i ko je devojka koja je bila sa njim tog divnog dana. Njegovo ime je Simon Wilson čovek koji je u Novi Sad došao pre otp. 3 godine i osnovao biciklističku kuhinju odnosno culture exchange. Devojka koja je tada bila sa njim predpostavljam da je njegova supruga Evdoxia Seitanidou i dete jedno od troje koliko ih imaju. U Novom Sadu se dešavaju strašne stvari a jedna od tih strašnijih jeste da će Simona i njegovu porodicu proterati iz Srbije zbog toga što Srbija to i jeste. država u kojoj samo nepoštenje i lopovluk može da uspe ali ne i poštena porodica koja je uradila ogromnu stvar za Novi Sad!
  Iako se ne poznajemo lično ovaj post posvetio bih Simon Wilsonu i njegovoj porodici jer na neki način oni su pola razloga za moju odluku da se bavim biciklima, jer da nisu odlučili da se provozaju taj dan ko zna kada bih ja odlučio to što jesam! 
 
   Thank you Simon!

субота, 14. септембар 2013.

Single Speed

Nista pametno od pisanja samo da vas obavestim da je gotov jedan crni iz singlespeedcustom-a a evo i linka gde možete videti kako izgleda.
Black Single Speed i Black detail.
 Hvala!

субота, 3. август 2013.

single speed planovi

  Dugo nisam pisao i sada napokon imam malo vremena da napišem koju reč šta će single speed raditi pred kraj sezone.
  Ukoliko ste pratili naše postove na Facebook-u na singlespeedcustom mogli ste videti gomilu slika biciklica koje smo odradili. Jedan bicikli sredili i sada od starog izgleda kao nov. U pitanju je drumski bicikl sa šest brzina. Od starih delova zadržali smo ram, sedište korman i po koju sitnicu kao i zadnji točak, dok su ostali delovi zamenjeni lepšim, novim ili delovima koji su dobri kao novi. Na bicikli smo stavili shimanov monoblok umesto thompson solja, tako što je ubačena čaura sa engleskim navojem u ležište postojeće thompson osovine. A evo i slike na kojoj se vidi ubačena čaura u ležište.

 i još koja slika zelenka kako ga zovemo u single speed custom-u


Dalje što je bitno u našem radu jeste da smo završili dva single speed bicikla. Jedan u više vintage stilu sa starim macarri i 3ttt delovima. Dok drugi predstavlja spoj starog rama sa modernim kolornim rešenjima i savremenim delovima kakvi su A-head vile, kočnice za trkačke drumske bicikle i još svašta.
   U nastavku par slika oba bicikla. 



i u nastavku par slika našeg modernijeg modela


 U nastavku godine planiramo da izradimo postolje za izradu ramova bicikala, tako da verovatno od sledeće sezone pokrenemo i našu proizvodnju i liniju unikatnih ramova. Za početak planiramo da radimo isključivo ramove od gvožđa a nedugo zatim pokrenućemo i proizvodnju ramova od aluminijuma. Tako da će te moći od sledeće sezone da naručujete ramove koji će biti pravljeni po vama i koji će vam superiška odgovarati :)
    To su neki planovi za skoriju budućnost, ako vam se sviđa ovo što radimo lajkujte našu facebook stranicu i uživajte u našim sledećim projektima. Do skorog pisanja srdačan pozdrav iz Single Speed Custom-a.

уторак, 11. јун 2013.

Single Speed One+ je gotov...

Ram:              Čelik, ručno prerađen.
Šticna i šelna:  Alu Zoom
Lula:               3ttt
Felne:             Macarri 36rupa
Žbice i niple:   No name.
Gume:             Rubena Flash
Osovine:         Zadnja: Favorit kontra glava 16 zuba
                       Prednja: Čelik standard.
Pogon:            Lasco - Single speed 170mm 53zuba
Lanac:             No name.
Sic:                  Sele.
Pedale:            Alu, čelik.
Korman:          Čelik.

CENA:           Sitnica.








среда, 5. јун 2013.

Favorit kontra glava - rešenje problema single speed pogona.

 U temi "Izrada Single Speed bajsa - deo drugi" pisao sam vam o točkovima i osovinama ya single speed bicikl, ko je čitao tu temu yna da se na samom kraju te teme nalazi mali tekst o kontra glavi i tome da je sama osovina kontra glave dugacka za ram mtb bicikla! Pa je problem uskladiti tu osovinu sa samim ramom tako da sa desne strane zupčanik bude što bliže desnoj zadnjoj vili dok leva strana takođe treba da bude blizu leve zadnje vile zbog kačenja poluge kontre. Kako smo to rešili opisaću vam u ovom tekstu i to prpopratiti sa par slika.
 Za početak da vam napisem koji su delovi korišteni, srednja osovina monoblok shimano italijanski navoj dužina osovine 110mm, pogon lasco single speed dužina kurble 170mm rastojanje između rupa na zupčaniku je 130mm i zadnja osovina favorit na kojoj je samo kućište osovine ostalo staro a svi ostali delovi zamenjeni su novim.
 Prvo treba vam osovina za kontra glavu i ona izgleda ovako, lepo se vidi da se osovina sastoji od konusa i same osovine. E taj konus treba odvrnuti i sa strane gde se ne nalazi ležište za ležaj odseci 3 do 5mm.
Konus se skida tako što ga prvo ugrejete a zatim osovinu stavite u stegu (pazite da se ne opečete prilikom ove radnje!) kada je osovina u stegi sa grip kleštima ili bilo kojim kleštima uhvatite konus i odvrnete ga. Ne slusajte majstore koji će vam govoriti da je to nemoguće uraditi jer ako sam ja uradio možete i vi sigurno. Posle toga odsecete deo konusa koji je višak i ponovo zašrafite na osovinu i sklopite glavu, Ukoliko niste u mogućnosti da odradite ovako nešto uradićemo mi za vas!
Sledeći problem je taj da kada pokušate kontra glavu da stavite na MTB ram koji ima od 6 pa naviše brzina na zadnjoj osovini, razdaljina između leve i desne zadnje vile je oko 125mm dok je na starim ramovima tipa rog taj razmak oko 105mm i glava se lepo ugradi bez skraćivanja konusa osovine. Evo nekih slika da znate o čemu pišem.

Da bi se ovaj problem rešio pri odabiru rama vodite računa i o tome kakva će vam zadnja osovina biti tj. komplet zadnja glava. Ukoliko imate MTB ram i kontra zadnju glavu, da bi ste od MTB rama napravili ram za kontra glavu potrebno je da isečete nosač zadnje kočnice i nosač nogare za bicikl, zatim zadnje nosače osovine približite na meru tj na 105mm i tada zavarite nosač zadnje kočnice i nosač nogare bicikla! biće nam drago da to uradimo za vas jer posedujemo svu potrebnu tehnologiju i aparaturu. (za sada samo za ramove pravljene od čelika tj.gvožđa) 

  A sada evo i slika kako je to sve urađeno na našem i vašem prvom projektu :)

 Na ovim slikama vidi se pravost lanca i pravost zadnjeg zupčanika u odnocu na pogonski zupčanik. Takođe vidite i deo boja koje smo koristili za prvi projekat radionice singlespeedcustom :)



Na sledećoj slici vide se zadnja osovina i poluga kontra glave odnosno poluga koja služi za aktiviranje kočnice koja se nalazi u glavi. kao što vidite poluga stoji pravo u odnosu na ram bicikla.



Na sledeće dve slike vidi se koliko je pogonski zupčanik blizu rama
bicikla i stvarno nije moglo bliže ali da nije toliko blizu ne bi se 
dobila pravost lanca.

I na poslednjoj slici približenost konusa osovine kontra glave ramu i jos je bilo mesta za sigurnosnu navrtku, toliko za sada uživajte u tekstu i učenju nečeg novog ako je ovo novo za vas naravno! 

Ukoliko vam se sviđa ovo što radimo lajkujte nas na Facebook-u i slobdno pitajte i tražite!

уторак, 4. јун 2013.

Izrada Single Speed bicikla - deo četiri

   Možda sam trebao odmah krenuti od ove teme kao prvog dela ali eto došla je i ova tema na red. Danas malo o ramovima za vaš i moj single speed. Na tržištu (tu ne mislim na naše pošto je zaostalo u svakom pogledu) postoji veliki broj različitih ramova i materijala od kojih se ramovi za bicikle prave. Neka osnovna podela podrazumeva podelu na muški zatim ženski i dečiji ram za bicikl. Od materijala koji su pristupačni kod nas to su stari popularni celik tj. gvožđe yatim ramovi od legure aluminijuma i karbonski ramovi kojih je jako malo zbog njihove pristupačne cene (ili je za to kriv standard okruženja u kom smo :))
 
  Ram (eng. Frame)
Pošto je ovo priča o single speed biciklima suziću izbor na samo nekoliko ramova i nekoliko materijala. Da bi ste shvatili zašto ovo radim evo nekih brojki, u svetu postoji više od 10 vrsta ramova za bicikle ako ne i više i čini mi se 11 materijala za proizvodnju istih (koji se trenutno koriste u proiyvodnjama biciklističke industrije). Dakle želite da vaš bajs bude lep jednostavan i da služi pretežno za gradsku vožnju. Postoje dve vrsta rama koje odgovaraju izradi ovakvih bajseva, prvi je hard tail što znači da taj ram ima čvrst rep odnosnoi nema zadnji amortizer a drugi je hard tail ram ali sa prednjim amortizerom.

 Evo primera hard tail rama koji su napravljeni od legure aluminijuma i karbona.


  I dva primera za ram od gvožđa koji je za vaš prvi projekat i mnogo pristupačnija varijanta jer svi mi znamo nekog ko ima stari bicikli marke rog ili nekog drugog proizvođača stare Yugoslavije. A i doprineće starinskom izgledu bicikla.









Od vas zavisi da li stavljate vile bicikla koje imaju amortizer u sebi ili bez amortizera, iskreno savetovao bih bez jer vožnja će biti mnogo lepša. Kod SS bicikla prilikom kretanja ukoliko imate prenos koji je namenjen većim brzinama a manjim ubrzanjima start će biti nezgodan ukoliko imate amorte koji bas dobro "rade posao" tj. hod amortizera je pravilan. Ako ste probali ili vozili bicikl sa amortizerom znaćete o čemu vam pišem a ako niste pozajmite od nekog koga znate pa probajte da provozate takav bicikl u "težim"brzinama. 

Full suspension frame ili u prevodu ram sa ugrađenim amortizerom je nepreporučljiv za single speed zbog stalnog rada amortizacije ovog rama ali ako imate ovakav ram čiji amortizer omogućava podešavanje krutosti onda može i on da posluži ali takvi ramovi su poprilično skupi pa je bolje da za prvi ram ne koristite ovu vrstu. evo par primera full suspension ramova. 


Ukolioko imate ram koji je poprilicno star i koristi zadnju osovinu koja u sebi ima kočnicu (kontra glava) onda ste rešili veliki deo posla, nema kočnica čistiji izgled samog bicikla i ušteda u novcu. Ukoliko imate stari ram koji nayad ima glavu sa brzinama a želite da imate prazan hod na vašem Single speed biciklu onda će vam ipak trebati i kočnice što će malo podići cenu same izrade. U nekom od prethodnih tekstova pisao sam o problemima koji nastaju prilikom korišćenja MTB rama i uparivanja tog rama sa kontra glavom. Više o tome u narednom tekstu.

 Ukoliko se pitate zašto u ovim primerima nema ramova namenjenih nežnijem polu to je zbog toga što nežniji pol sve češće vozi "muški" tip ramova. 

 Dakle za vaš prvi SS bicikl preporučujem ram bicikla koji je od gvožđa jer verovatno ga imate negde ili neko koga znate ga ima negde tako da će vas koštati ništa ili skoro ništa. Ram koji neće imati amortizere i ram koji lako možete da prepravite ukoliko vam nešto na njemu smeta ili mislite da nešto treba dodati jednostavno obrusite ili zavarite a ako nemate čime biće nam drago da vam pomognemo u tome! 
I još samo jedan primer rama to je ram koji je SingleSpeedCustom iskoristio za prvi projekat i izgleda ovako. 

Posetite našu Single Speed stranicu na Facebook-u i lajkujte! SingleSpeedCustom na Facebook-u

уторак, 2. април 2013.

Izrada Single speed bajsa - deo tri

U ovom delu pisaću vam malo a možda i puno o kočnicama vašeg bicikla. Prvo što treba da uradite jeste da se upoznate sa vrstama kočnica koje se mogu ugraditi na bicikl.

Sve kočnice sastoje se od poluga za kočenje tj. ručki kočnica kablova ili bužira koji vode sajle i na kraju čeljusti kočnica. A takođe postoje i disk kočnice koje umesto sajli koriste kočiono ulje i nazivaju se hidraulične disk kočnice.  I postoje kočnice koje su već ugrađene u osovinu točka popularne kontra kočnice koje se ugrađuju na bicikle tipa poni i neke starije. Kočnice bicikla se mogu dalje podeliti na one koje silu kočenja ostvaruju preko felne bicikla, kontre i preko diskova koji se montiraju na osovinu bicikla. Evo nekih slika da vam bude jasnije o čemu pišem.

 Kočnica koja se jednim šrafom postavlja na ram bicikla, eng caliper brake.
Disk kočnica sve više popularna ne znam iz kog razloga ali dobro, danas svi hoće da imaju disk kočnice.
Kontra je osovina u kojoj je smeštena kočnica i kočenje se postiže na taj način što poluge vašeg pogona jednostavno kontrirate tj okrenete u kontra smeru od pravca kretanja.







V brake kočnice sa dve poluge koji se na ram bicikla kači pomoću dva šrafa.  






                                                                                                     









Cantilever kočnice stariji model koji je prethodnik v brake sistema, redak ali još uvek se koristi. Princip kočenja zasniva se na sajli koja stoji centralno u odnosu na poluge kočnice, što je i razlika u odnosu na v brake. U bukvalnom prevodu cantilever znači nosač a u smislu bicikliyma poluga koja je pričvrščena na jednom kraju dok je drugi slobodan. :)


Što se tiče čeličnih ramova oni dolaza sa već predviđenim nosačima za  cantilever, V brake ili rupama na ramu kroz koje se šrafi šraf koji nosi caliper brake. Caliper brake je veoma popularan na biciklovima koji se nazivaju drumaši ili specijalke. To su oni tanki ramovi sa krivim kormanima i tankim gumama. Odlični biciklovi za vožnju gradom. Ustvari ne sećam se da sam ikada video drumski bicikli sa v brake kočnicama. :)       
MTB bicikli koji čine većinu na našim ulicama opremeljeni su v brake kočionim sistemima ili cantilever kočnicama koji se mogu naći i na ramovima od legure aluminjuma i na čeličnim ramovima bicikla. Ukoliko imate ram od legure aluminjuma (ovde se govori samo o ramovima koji su pristupačni za naše jadno tržište) na njemu postoje (u većini slučajeva) mesta za cantilever, v brake i za disk kočnice. 

Suština svega je da ne možete puno da birate ukoliko imate stari ram moraćete ugraditi kontra kočnicu ili ako imate sreće postojaće rupe na ramu za caliper brake. ukoliko je to noviji ram od čelika ili aluminijuma velike su šanse da ćete moći da birate između cantilever, caliper brake, v brake ili čak i disk kočnica. 
 Evo par primera kako izgledaju mesta na ramu za vaše kočnice.

                                                                                 Caliper kočnica.
 V brake.
                                             Prednja disk kočnica.
 Još jedan primer caliper kočnice.
                                               Zadnja disk kočnica.

                                                                                                 











Cantilever kočnica.

















Ručice kočnica se razlikuju u odnosu na sve ostale ručice, ručice za disk i v brake imaju veoma kratak hod dok ručice za cantlever i caliper brake imaju nešto duži hod. Sećam se na mom biciklu kada sam fino doštelavao v brake i na prednjoj i na zadnjoj kočnici na kraju poluge ručice imao sam vrlo kratak ho od samo nekoliko milimetara same pakne skoro da su dodirivale felne.
 Evo nekoliko primera kako same ručke izgledaju.
                                                                                                                                          Ručica kočnice za disk hidraulični.


                                                                       Univerzalne ručice kočnica koje se koriste za sve tipove kočnica osim za hidraulične disk kočnice.











Ručice kočnica za v brake.












Ručice kočnica za drumski - trkački bicikl sa integrisanim ručicama menjača.






                                                                                                                         



E sada malo o samom kočenju. Pravilo je uvek da prilikom kočenja prvo kočite prednjom kočnicom a potom i zadnjom ili istovremeno sa obe, jer ako je veća sila kočenja na zadnjoj osovini velike su šanse da će doći do proklizavanja zadnjeg točka a pri većim brzinama i do pada sa bicikla.
Prilikom kočenja dolazi do trenja samih povrčina koje ostvaruju kontakt pakne i felna tocka odnosno mehanizam unutar osovine koja koči po principu kontre. A svako trenja dovodi do povećanja temperature kontaktnih površina tako da usled konstantnog i jačeg kočenja može doći do krivljenja točka ukoliko koristite v brake sistem odnosno diska ukoliko koristite disk kočnice ako materijali i komponente nisu dobrog kvaliteta. Kod osovina sa kontrom dolayi do zagrevanja masti koja se nalazi unutar same osovine i zbog toga (ukoliko vozite redovno bicikl) obratite pažnju na istrošenost ležaja te osovine ili neka vaš majstor vodi računa o tome.
Zamalo da zaboravim i pakne odnosno pločice za diskove. Koje ostvaruju kontakt sa kočionim površinama (felnama tj diskovima) pa evo par slika da ynate o čemu pišem.
















I nekoliko slika pločica za disk kočnice.























Pošto je tema ovog teksta kočnica singlee speed bicikla u slučaju da koristite zadnju osovinu koja je slobodna onda će vam ovaj tekst itekako dobro doći u slučaju da pravite single speed fixie onda vam kočnice ne trebaju a ukoliko koristite osovinu sa kontrom u obzir dolazi samo dodavanje prednje kočnice ali to je već stvar ukusa i izgleda. 
Toliko od mene i Singlespeedcustom do sledećeg pisanja. Veliki pozdrav!

Ukoliko vam se sviđa ovo što pišemo lajkujte nas na facebook-u :) evo i linka  
                                          
                                                               singlespeedcustom